Thursday, September 1, 2011 | By: Luna Biru

Serangan keluarga Dusun

Hehe...lucu pulak aku baca tajuk entry ni.

Tiap tahun, keluarga abah dari sebelah bangsa dusun, pasti akan berkunjung ke rumah pada musim raya. Sebagai balasan, kami pulak akan membalas kunjungan mereka pada perayaan krismas. Perbezaan agama bukanlah halangan untuk sebuah hubungan kekeluargaan,kan?

Biasanya dorang ni kalau datang memang satu rombongan. Boleh sampai 3-4 kereta sekali. Memang meriah habisla. Pastu rumah pulak mulalah bertukar wajah dengan bahasa-bahasa kadazandusun yang memang familiar pada aku tapi sepatah haram pun aku tak faham.

Waktu dorang datang ni aku tak ready lagi. Belum sempat touch up oooo....pucat habis muka ku. Ceh....

Ramainya sanak saudara aku. Ntah kenal ke tidak lagi lepas ni.
Ni cousin-cousin aku sebelah abah,kecuali yang nenek tu lah (kami panggil inai). 

0 comments:

Post a Comment