Monday, September 19, 2011 | By: Luna Biru

Kecil hati

Pagi tadi aku dikejutkan dengan luahan hati seorang kawan yang entrynya telah ku keluarkan beberapa hari lepas. Katanya, dia agak kesal dan malu bila aku masukkan rumahnya. dalam slot syawal. Aku sebenarnya pun tak tahu in which part dia boleh rasa apa-apa pun perasaan yang dia alami tu. Soalnya, aku taklah mempamerkan ruang rumahnya secara keseluruhan sehingga ke tahap yang boleh memalukannya. Otherwise, rumah dia memang cantik apa. Yang lebih mengesalkan bila aku tanya soalan tu pada dia, katanya dia pun tak tahu sebab dia belum tengok lagi.


Eh?

Oh...rupanya ada orang yang wartakan pada dia...Entahlah pula apa yang sudah di uar-uar oleh orang ni sampai dia boleh rasa kecik hati macam tu. Ok, kali ni, aku pula yang ganti kecik hati.

Apapun, lain kali, tengoklah dulu sebelum buat keputusan. Mendengar berita yang disampaikan dari sebelah pihak saja bukanlah sesuatu yang adil. Lagipun, bukannya susah sangat buka blog aku ni. Kalau tak puas hati, boleh suruh aku delete. Tapi aku memang belum mau delete lagi sampailah dia sendiri yang tengok. Kalau betul ada antara entry aku tu yang benar-benar menyakitkan hatinya, baru aku akan deletekan.

Kepada kawan aku, aku minta maaf banyak-banyak kalau dah aibkan kau. Aku tak bermaksud langsung. Aku cuma suka berkongsi cerita. Tak tahulah pada pandangan kau, tapi pada pandangan aku, tak ada pula salahnya....

Kepada dia si pemewarta berita...hati-hatilah bila mengeluarkan fakta.

Sorrylah aku tak letakkan link sebab takut makin kecik hati pulak kawan aku ni.

0 comments:

Post a Comment