Saturday, September 10, 2011 | By: Luna Biru

Aku dan jeans biruku

Kalau aku tak pakai gelang emas dan cincin bertakhta batu-batu permata berlian yang gemerlap sinarnya, bukan bermakna aku tak mampu membeli.
Kalau aku tak memakai rantai-rantai aksesori bergantungan di atas jilbab atau mutiara batu-batu putih di atas dada, bukan bermasud aku tak punya koleksi.

Kalau aku tak memakai hijab warna-warni dari kain sifon yang hujungnya melilit di tangkai leher dan bergantungan pita-pita keronsang, bukan bermakna aku tak tahu memakai.

Aku cuma merasa kita tak perlu hipokrit.

Itu bukan duniaku.
Aku cuma wanita yang punya jeans biru kelabu dan t-shirt yang entah apa-apa lukisannya.
Aku cuma wanita yang berpakaian seadanya  sesuai peran karakterku.
Tak perlu cemuh-mencemuh dan mendabik dada dengan indahnya busanamu.
Aku tak pernah peduli dan tak perlu cemburu pada ayumu.
Aku sudah memiliki ayuku sendiri.

...bila jadi cikgu, aku jadi cikgu betul-betul.


...bila jadi aku, aku jadi aku betul-betul


0 comments:

Post a Comment