Wednesday, September 28, 2011 | By: Luna Biru

Silap percaturan neh!!

Entah apa bodo sangat aku hari ni. Tetiba saja aku tak tahu material apa yang patut digunakan untuk membuat mural.
Cat kilat?
Cat kapur?
Pelaka?

Semuanya bercampur-baur dalam otak aku. Mungkin sebab aku sudah tak tahu macamana mau handle hetrik hidup aku yang mula carca-marba ni.

Dewan KSSR belum ku uruskan.
Jadual KSSR belum ku edarkan.
Presentation KSSR belum kumurnikan. 
Assignment belum kusiapkan.
Surat tunjuk sebab belum kutaip. 
Buku Rekod Mengajar belum sempurna. 
Laporan program belum dihantar.
Sijil belum diprint. 
Percutian belum diatur. 
Pelamin sepupu aku belum kusentuh. 

Semuanya pula berdue-date pada minggu ini. Dan penambahan aktviti satu ini betul-betul sudah buat aku hilang warasku sudah. Boleh-bolehnya aku beli cat minyak untuk buat mural! Agh....gila betul! Bajet RM200 tu....habis begitu saja....mau tukar tak boleh pula sebab aku dah buka semuanya.

Sebenarnya aku bukanlah panik mana. Cuma kepingin menangis dan minta ditenangkan saja. Kalau dulu-dulu, bila jadi macam ni, ada abah dan along yang tenangkan aku. Tapi aku lupa. Aku tua sudah. Di mata abah dan along mungkin aku tetap saja budak-budak. Tapi di mata orang lain, aku adalah individu dewasa yang tidak layak mau nangis-nangis. Haha...aku cuma geram dengan diri sendiri saja. Why not? Manusia memang selalu begitu,kan? Biasanya bila hal tu terjadi pada orang lain, aku boleh bertindak jadi dinding yang tuli. Tapi malanglah kalau hari ini aku tersilap percaturan membuat aduan pada orang yang tak sepatutnya. Hampeh! Bukannya mengurangkan tangisanku, malah semakin buat aku menangis pula. Ceh...!

Then, lepas dipujuk-pujuk Along, baru aku tahu, rupanya bahan cat minyak memang boleh dibuat mural juga. Ianya lebih legap dan tahan lama. Malah ianya juga lebih nampak cantik dan berkilat. Aku suka bila Along cakap; "Tiada apa-apa bah itu. Kau kasi terus saja. Biarlah mural mu jadi mural paling mahal dalam dunia sebab mana ada sekolah buat mural pakai cat minyak. Lari bajet ooo..."


Just a simple words.



0 comments:

Post a Comment