Thursday, September 1, 2011 | By: Luna Biru

Balik Lahad Datu

Petang tadi hantar Anis, Umi  dan adik aku Ayang ke stesen minyak petronas Papar untuk menunggu bas pulang ke Lahad Datu. Bas sampai jam 6.45 petang sedangkan dalam jadual seharusnya jam 6.00p.m. Lewat 40 minit sebab trafik jammed yang agak teruk melanda Papar sejak raya ni.

Entah apa yang kacau mood aku sampai aku jadi marah-marah waktu hantar dorang ni. Mungkin aku bengang sebab terlampau lama tertidur lepas balik dari beraya dari Melagui tadi. Bila bangun, jam sudah menunjukkan pukul 5.00p.m. Aku tak sempat pulak tolong Anis berkemas. Entah apa-apa bendalah yang dibawanya balik ke LD tu. Aku pun mula bengang bila umi mula melalut dengan pesan-pesan yang merimaskan. Plus aku memang lapar gila lagi. Bila dicampur kesemuanya buat perasaan aku jadi macam tak tentu arah.

Syukurlah perasaan aku tenang balik.

Umi dan Ayang yang duduk menunggu di tepi jalan
Aku, abah dan Anis lebih rela tunggu di seberang jalan dekat stesen. 
Abang yang kontrol macho
Apa yang pasti, duniaku pasti berbeza tanpa Anis dan Umi. Semoga mereka melalui sebuah perjalanan yang selamat. Amin...

0 comments:

Post a Comment