Sunday, September 25, 2011 | By: Luna Biru

Bah. mari kita bunuh aedes

Hari Sabtu lepas, 24 Sept 2011 berlangsung acara Mari Kita Kasi Mati Aedes anjuran Pejabat Daerah Papar, Pejabat Kesihatan Papar dan PPD Papar dengan kerjasama SK. Surati.

Program ni melibatkan aktiviti gotong royong dan ceramah kepada ibubapa. Sementyara pelajar sekolah di daerah Papar dijemput untuk mengikuti Pertandingan Melukis Poster. Banyak juga sekolah yang terlibat dalam pertandingan ni. Syukurlah.

Aku malas mau cakap banyak pasal program ni...

Ni anak buah aku ni, si Aieman, Dapat juga dia jadi juara tahap 2 kategori sekolah rendah
Thanks to teacher Fel yang banyak membantu bersama teaher Rahimah
Ni pun anak buah aku si Edy. DIa pun johan bagi kategori tahap 1
Peserta yang berhempas pulas menyiapkan poster
Para hakim yang berbincang
Pertelegahan berterusan bagi menentukan pemenang
Ni karya kontroversi sebab menggunakan oil pastel. Dalam syarat tak boleh guna krayon. Dia menegaskan bahawa
oil pastel bukan krayon, siap bawa sumber rujukan lagi. Tapi hakim yang berkelulusan seni halus mengatakan bahawa
keduanya adalah sama kerana bersumberkan dari minyak.
Siapa yang letakkan syarat bangang ni,ah? Aku pun tak tahu. Semua orang tanya aku. 
Guru pengiring yang pasrah menunggu
Abang seperti biasa menjadi penyelamat keadaan.  Hakim kena bagi Rm50. Kenapa MC tidak? Tiada yang pernah menghargai MC. 
Hadiah diberikan oleh tukang sponsor terbanyak 
Encik Abidin Marjan. PPD
Wakil DO
Wakil YB Rosnah
Inilah hakimnya yang lawa-lawa belaka. 
Johan kategori menengah atas
SJS bolot semua oooo.....
Aiezat pun anak buah aku juga. Dapat no 3 kategori menengah rendah. Anak aku? HUhu...tiada bakat langsung
Gembiranya Along bila anaknya membolot 3 kategori. Ceh...jelesnyer....
Tengoklah the original of me...tanpa mekap. Pucat sungguh. 
Banyak pengajaran yang dapat kukutip dari program ni. Syukurlah...

http://rineyramley.blogspot.com/2011/09/refleksi-diri-program-bah-mari-kita.html

0 comments:

Post a Comment