Thursday, September 29, 2011 | By: Luna Biru

Hidup yang masing-masing

"I got my own problem here"

Bah! Prasa itu...kedengaran sangat menyakitkan di kuping telingaku.

Bukan seorang, malah aku sudah terbiasa mendengarnya dari sesiapa pun yang hidup di kelilingku. Terlalu mendesakkah aku menuntut perhatian sampai aku layak menerima kata-kata yang menyakitkan itu? Lalu satu demi satu kenangan pun muncul dalam bentuk carik-carik lembaran. Lalu aku menyesal tidak mengatakan kata-kata itu lebih awal dari mereka. Kalau saja dari dulu aku sanggup....

Ya...apalah yang kuharap dari manusia sedangkan setiap satunya punya kehidupan mereka sendiri. Tidak adil kalau aku samakan peran mereka dengan peranku. Barangkali aku sajalah manusia dungu yang sanggup mengenepikan keperluanku semata-mata untuk orang lain. Sungguh bodoh kalau aku meminta mereka melakukan hal yang sama padaku.

Ya. Aku memang bodoh. Selalu begitu aku,kan Tie?

Boleh nangis, nda?

0 comments:

Post a Comment