Sunday, October 16, 2011 | By: Luna Biru

Wanita yang tertindas

Pernah dengar tak kisah Junko Furuta?

Semenjak dua menjak ni aku cuba try download filemnya tapi nampaknya malam ni adalah malam terakhir usaha murni aku tu.

Full Stop.

Aku sudah penat mencoba. Mungkin kena g kedai DVD dan carik sendiri.

Kalau ada sesiapa yang terbeli, bolehlah pinjamkan dengan aku ya. Huhu...

Husband tanya kenapa obses sangat dengan cerita ni? Aku pun tak tau kenapa. Aku cuma tertanya-tanya, kalau cerita ini sebenar-benarnya benar, tak jadi hantukah si malang Furuta? Hii....serem...Malah waktu artikel ini kutulis pun, aku terbayang-bayang dia sedang duduk di tepi aku dan tersenyum-senyum membayangkan aku sedang membela nasibnya.

(Kalau cerita Furuto begitu hebat, bagaimana pula nasib kaum wanita di penjara Abu Gharib? Bagaimana dengan surat Fatima yang tidak ada 'fan' khas untuk membelanya?)

Maha suci engkau Ya Allah...Sesungguhnya Engkaulah yang maha mengetahui. Jauhkanlah kami dari bala sebala itu. Amin...

0 comments:

Post a Comment