Wednesday, October 12, 2011 | By: Luna Biru

Kursus KSSR PSV Tahun 2 Peringkat Daerah Keningau

Maka hari ini bermulalah episod tour singkat 2 hari aku di Keningau. Semalam Yatie check in kan aku di Hotel Juta. Hotel Juta ni kira hotel paling glemer lah di sini selain hotel Perkasa. Memang cantik jugalah. Kira agak klass untuk Keningau. Waktu kami check in, ada shooting dibuat di sini oleh group Sofi Jikan. Aku tak sempat mau ambil gambar atau temuramah apa benda pun. 

Bila fikir balik, sayang juga rasanya menghabiskan duit si Yatie untuk pilihkan tempat ni. Mahal tu satu hal. Yang lebih menyakitkan tu kena pulak check out awal pagi sebab mau cari hotel yang lebih murah. Tapi sempat jugalah aku bergambar di lobi hotel dengan pose yang maut ni. Aku suka couch rotannya yang agak unik tu. 

Ni dalam bilik hotel Juta sebelum check out
Fuh...the original pix terpaksa di sensored untuk kebaikan bersama
Tak sporting staff ni aku nak gambar dia buat-buat tak layan

Bila sampai di Dewan Yuk Kong, Jalan Kuaran, aku terpana seketika tengok set dewan yang direka macam dalam gambar di bawah ni. Camana mau buat bengkel kursus kalau keadaannya macam ni? Pulak tu aku difahamkan bahan edaran yang sepatutnya sudah dimiliki oleh peserta belum disiapkan sama sekali. Gila...habis tu aku mau ceramah apa nih? Takkanlah aku nak bercakap sorang-sorang di depan tanpa bahan yang boleh dijadikan rujukan oleh peserta? Bongang kepala otak aku.

Ni la keadaan dewan waktu aku sampai. 

Ni gambar awal pagi sebelum slot bermula. Pura-pura ja ba ni si Zul. Hehe...
Akhirnya aku mulakan juga slot aku walaupun tanpa apa-apa bahan yang sepatutnya. Aku goreng sajalah apa benda yang perlu disampaikan.Tapi memang agak peliklah sebab ni kali pertama aku buat sesi kursus macam orang terima award. Pulak tu peserta Keningau ni agak pasif orangnya. Dari jam 8.30 sampai 11.30 aku macam bercakap sorang-sorang di depan. Satu orang pun tak bagi respon. Tapi  yang best dorang tak pula bercakap dan bercerita sesama sendiri. Semua pandang depan ntah pandang aku ke pandang skrin, aku pun tak tahu. Aku pun tak tahu dorang ni faham ke tidak dengan apa benda yang aku cakap sebab sorang pun tak bersuara apa-apa. Aku tanya soalan pun tak menjawab. Aku buat lawak pun tak ketawa. Mati kutu aku dibuatnya. Hilang punah idea aku. Bongang lagi....




Jam 10.30 dokument pun sampai dihantar sendiri oleh pihak PPD. Aku rasa bersyukkur sangat time tu macam aku rasa tengok dia seperti malaikat penyelamat. Tapi rupanya, semua bahan tu belum diklipkan lagi. Ya Allah...terpaksalah Zul dan Yati duduk belakang dewan dan klipkan semuanya. Jam 11.40 aku surrender. Suara aku pun dah mula hilang dan aku pun rasa macam mau tumbang. Aku suruh Zul ambil alih slot dan aku pula ganti kerja dia mengklip kertas. Wah, betul2 aku sudah rasa macam mau menangis time ni. Tetiba saja aku teringatkan Sipitang dan betapa bersyukurnya aku ke sana. Inilah hikmahnya Allah memberi aku ruang untuk merasai keduanya.

Zul habiskan slotnya tepat jam 12.30. Peserta minta dianjakkan masa rehat supaya boleh pulang awal. Kebongangan aku seterusnya ialah bila lunch hour, aku tak sempat makan sebab makanan dah habis. Ceh...memamg bongang tahap melampau sudah ni.

Kami habiskan slot jam 2.30pm. Pas tu mula carik hotel lagi. Akhirnya Zul pilih hotel Sabindo. Baru siap hotel ni kira ok jugalah...

0 comments:

Post a Comment