Sunday, October 9, 2011 | By: Luna Biru

Perkhemahan Unit Beruniform

Perkhemahan Unit Beruniform sesi 2011 telah dijalankan pada 7 Oktober- 9 Oktober 2011. Destinasi pilihan kami kali ini ialah Binsulok Nature Resort, kepunyaan YB Karim Bujang. Kami bergerak sekitar jam 3.30 petang pada hari Jumaat. 
Doa selamat sebelum bertolak

Abe yang bersedia untuk berangkat
Sekali kena keluarkan balik dari bas sebab penuh betul.
Kami sampai sekitar jam 5.00ptg. Sampai saja, terus dirikan khemah. Lepas tu, peserta disuruh urus diri dan makan malam.
Macam struggle ja aku tengok ustaz Arif ni. 
Apalah yang dikonpiuskan oleh si Rasid ni?

Ni GB aku
Yang ni la rest house aku
Toookui....macam asrama la pulok....
The only aksesori yang ada



Anis yang cuba mencucukkan tiang khemah
Kak Is dan abang Kamil, the chef master
Si Qayyim dan Qamarul menikmati acara makan malam yang belum sampai

Senja yang indah....
bacaan surah yassin


Ni GB dan anak bungsunya yang comel
Kak Bi dan suaminya, the handsome boy




Acara ice breaking
Si Fai ada bakat jadi bapa sudah ni....

Aku kendalikan acara lukis bendera. Rindu pulak jadi kem komandan. 
Acara lukis bendera
Arif tengah lukis telur sebagai nyawa kumpulan
Ni telur si Arif
Persembahan bendera dari kumpulan
Anis jadi jurucakap kumpulannya. Self confident masih rendah budak ni. Macamana mau jadi peserta kebangsaan minggu depan ni? 
Ada-ada saja si Abe ni,kan? 
Taklimat malam sebelum tido
Hmmm....kalau mau komplen, rasanya macam-macam aku mau komplen pasal tempat ni. Tapi paling penting, puncak kesabaran aku ialah bila rupanya talian internet tiada langsung di sini. Punyalah aku sedih dan bengang gilak. SUdahlah aku ni tak boleh idup tanpa internet. Huhu...

Sebenarnya ini kali kedua aku ke sini. Kali pertama dulu, tahun 2008, kamping dengan Sk.Kambizaan. Dulu tempatnya tidaklah secantik sekarang. Apapun, aku harap cintaku bakal terhuni di sini saat mentari muncul besok....

Terima Kasih pada YB Karim Bujang yang banyak memberi sumbangan demi menjayakan perkhemahan kami kali ni. Sudahlah disponsor, kena komplen lagi. Hehe...itulah melayu, mudah lupa.

0 comments:

Post a Comment