Tuesday, October 4, 2011 | By: Luna Biru

Family Trip : Dairy Farm (New Zealand Sabah)



Berfikir mau naik ka tidak....?
Destinasi seterusnya, kami mempertaruhkan kemampuan kereta kami untuk memanjat bukit yang agak tinggi ke Dairy Farm, Kundasang. Tempat ni juga dikenali sebagai New Zealand Sabah. Kalau mau tengok penternakan lembu susu,bolehlah melawat tempat ni yang terletak di Mesilau, Kundasang. Memang agak jauh ke pedalaman. Kalau jalan ke depan sikit, boleh jumpa Padang Golf dan Dream World Resort yang bertaraf 3 bintang. Tapi kami tak beranilah mau ke sana sebab takut kereta tak mampu mau daki ke kawasan yang lebih tinggi. 

Memang agak sejuk cuaca di tempat ni. Bila tengok lembu-lembu tu, rasa macam di luar negara pulak. Hehe...tapi malangnya, agak berbau sebab najis lembu berhamburan di tengah jalan. Mungkin dorang tiada duit mau bayar masuk tandas, sebab tu birak di jalan. Keadaan itu menyebabkan lalat berterbangan di sana sini. Hati-hati bila terbuka pintu kereta, kompom lalat berkerumun di dalam. 

Kalau mau tengok cara pemerahan susu, boleh datang pada jam 3.00 petang. Kami datang awal jadi tak dapatlah peluang untuk menyaksikan sendiri. 








Akhirnya kami pun pulang tanpa sempat membeli sebotol susu segar pun. Huhu...kempunan gue...

0 comments:

Post a Comment