Wednesday, August 3, 2011 | By: Luna Biru

Variasi tart versi Luna Biru

Tart cheese dan tart buah merupakan resipi favorite aku. Oleh kerana hampir kesemua ahli jemaah di rumah ni tak berapa minat dengan kedua benda ni, so ada chance lah aku melantak sorang-sorang benda ni. Haha! Puas hatiku!

Kecuali untuk resipi tart telur yang menjadi idaman kesemuanya. Aku tak berapa mahir buat tart telur berbanding umi. Sesuatu yang paling unik pasal pastri tart umi ialah ianya agak rangup dan berperisa mentega vanila yang agak terasa di lidah. Memang sedap sungguh!

Kalau mau rasa, singgahlah ke bazaar ramadhan setiap petang.








2 comments:

Atie said...

zue...ko mmg superb la...mewarisi ummimu dlm bab memasak ne...kedengkian jg aku...sbb aku plg buduh dlm bab masak ne zue...mmg gagal la...hehehe...nti ajarin aku bt tart jg ya...kc kirim ba kau tart cheese, tart buah ko...and tart telur ummi....cis...terasa-rasa dilidahku bah....

Luna Biru said...

Tie...aku pandai masak ni pun kira satu miracle juga nih. Ramai saudara mara terdekat yang tak percaya yang aku mampu semampu ini. Sampaikan aku sendiri pun tak percaya Tie....Haha!

Tapi bila ditanya asal permulaan aku mula pandai memasak, jawapanku senang saja..."Anak ramai bro...mau beli nda mampu so, terpaksalah pandai sendiri baru puas makan,"

Aku ingat suatu ketika dulu mau beli bun pun berkira-kira RM2.00 sorang. Itupun dua kali seminggu ja boleh beli. Tapi sekarang, dengan sekilo tepung, boleh buat macam-macam jenis bun. Boleh makan puas-puas dan tak perlu sekat-sekat selera lagi.

Alhamdulillah...inspirasi dari anak-anak ku yang gendo'ot...hehe

Post a Comment