Sunday, August 28, 2011 | By: Luna Biru

Insiden si Abe

Kuku kaki Abe yang tercabut habis

Suatu petang tu, pulang saja dari sekolah agama, belum pun sempat masuk rumah, si Abe dan kakaknya si Anis pun bergaduh pasal berebut jam tangan. Dari pentengkaran kecik akhirnya melarat jadi besar. Aku tak dapat mau peduli sangat sebab dorang bertengkar di luar rumah sedangkan aku pula sibuk buat persiapan sungkai. Tetiba ja aku dengar Abe menjerit-jerit kesakitan. Rupanya dia jatuh waktu kejar Anis menyebabkan kuku kakinya tercabut di lantai simen yang baru dibuat Atok pagi sebelumnya.
Na....siaplah kalau sudah kuku tercabut. Ngilu ba itu! Sebab abang tiada, terpaksalah aku bawa dia g klinik. Umi pula sambung masakan aku. Walaupun marah dengan kejadian itu, tapi bila tengok Abe sampai terkencing-kencing kena cuci luka, kesian pula aku.

Beginilah bah budak-budak ni....Abe oh Abe!

Abe yang cuba menenangkan diri
Ni la part sampai Abe terkencing
Abe mula meraung kesakitan
Thanks to staff Poliklinik Permai yang santun dan prihatin
Inilah kuku Abe yang tertanggal telah dipungut oleh Acik

0 comments:

Post a Comment