Wednesday, August 3, 2011 | By: Luna Biru

Menu sungkai hari ke3 Ramadhan

Hari ni agak kelam kabut sikit sebab pulang sekolah saja aku tertidur sebab cuaca panas sangat. Jam 4 baru aku mula beraksi di dapur. Fuh! Berantakan semuanya! Abang pula tiada hari ni sebab sibuk buat persiapan untuk Penyerahan Netbook 1 Malaysia esok bagi zon Kawang. Cheif assistant aku si Abe pula demam panas. Terpaksalah aku sorang-sorang di dapur.

K. Inilah menu kami hari ni yang boleh aku share dengan korang suma. Tidak seperti yang aku plan tapi bolehlah....

Menu utama : Soto ayam. Cadangan mau buat sup gear box. Tapi tiada masa sudah mau lembutkan daging. Huhu...
Pencuci mulut : Kek Coklat Moist Blueberry  yang tak berapa lawa designnya.
Bun kosong a.k.a bun roti johan.
Inti roti johan (roti john) : sausages goreng tumis ala-ala inti kebab
Full view juadah penyungkaian yang terhasil dengan air mataku
Syukurlah...apapun, semuanya kenyang. Aku tak sempat buat puding hari ni jadi aku gantikan dengan air jus laici. Gembira betul bila tengok satu keluarga berkumpul dan menikmati juadah bersama. Aku juga terharu bila abang sanggup pulang berbuka padahal dia dan kawan-kawannya sepatutnya diraikan berbuka di luar.

Alhamdulillah...

1 comments:

Atie said...

superb la dear....aku kna belajar ne dr ko zue....

Post a Comment