Tuesday, August 30, 2011 | By: Luna Biru

Syawal kami

1 Syawal 2011...

Alhamdulillah....bisa ku nikmati hari bersejarah ini untuk kali ke-34nya, bersamaan kali ke 14 bersama suami tercinta. Tahun ni giliran beraya di sini.

Meriah betul sambutan tahun ni, macam tahun-tahun lepas juga. Lebih meriah lagi sebab rumah kami sudah ditransform semalam dengan jayanya oleh kami sekeluarga.

Okeylah...jom layan pix kami yang gila possing sepanjang hari ni. Hehe....


Anis dan mamanya yang gila begayak
Sesi memberi angpau oleh atok untuk cucu-cucunya. Tengok gaya si Ade tu....
Ni sesi bermaafaan yang penuh tragis. 
Si Abe diserang 'pitutan' a.k.a katut mata. Ntah siapalah yang disubuknya ni. hihi
Aku dan sumandakku yang mula keletihan. Kesian, dia yang banyak tolong aku dari semalam
Chewah...macam datin pulak aku possing cam ni, kan? 
Abang senyum simpul
Ni abah ngan anak buah dia OKU. Atim namanya
Family kakak aku pilih tema hijau
Cute pix ni. Mata Eman lebam sebab jatuh waktu balik terawih
Wah...anak-anak aku ka ini? Macam si Anis pulak yang sulung,kan? Abang nya kecik ja. 
Ni pix paling aku suka. Yang besar sekali tu adik aku.
Ni pula nampak macam tengah tunggu kena baca akad nikah. haha....
Haalala....inilah paling comel
Si Ade dan Adam yang penuh gaya
Akhirnya dapat jugak aku begambar ngan si Ade yang paling susah dibawa begambar nih
Wah...ni paling daring lah ni. Aku sama Along
Hebatnya familyku....! Sorang tiada dalam gambar sebab tertidur. OT semalam
The original family Ramley
Umi dan abah. Macam biasa, umi malu-malu kalau sama kamera
Keluargaku!
Aku paling suka yang ni. Spontan. 
Aku dan heroku
Atok dan the only cucu perempuannya. 
Yang ni namanya Puteri, anak buah aku yang paling cute dan manja. 
Tengok Ade dan Puteri yang jeling-jeling malu. Hehehe....Ade bilang Puteri tu cewek dia. 
Bersama cousin aku, Lily (tengah) dan Atie. Atie tu lah ibu Puteri.
Ni pula anak-anak buah aku. Yang paling hujung tu pangkat cucu aku sudah. 
Wewe and family
Watie and her family

Nah...ada banyak lagi pix ni yang tak dapat aku upload sebab masalah traffik udara. Ni pun aku ambil masa dari jam 5.00 p.m sampailah ke pukul 11.00p.m. Sempat g aku beraya ke rumah makcik aku. Bila balik, masih juga rupanya mengupload.

Apapun, Selamat Hari Raya untuk kita semua. Setiap Hari raya itu ada berkahnya, ada hikmahnya. Bayaran untuk amalan sepanjang Ramadhan yang penuh dugaan. Hari ni 1 Syawal kita sambut dengan hujan lebat sepanjang hari, menutup kemarau yang melanda bumi Papar selama sebulan berpuasa.

Amin....

To Atie...this is my family, my life. Semoga kau bisa berada bersama bahagiaku.

4 comments:

Atie said...

ko tau zue, mmg aku bahagia dan terharu melihat pix kamu 1 family...ade moment2 yg bikin terharu dlm pix itu...tp tetap sj Happening....bt aku gembira dan ingin betul jumpa ko...hehehe!!! and u knw what...raya thn ne bg aku pun...best...the best ever...!!. sampaikan adikku yg no 7 pun ckp...raya terbest!!! dan pix2 mu hmpir sm saja dgn pix familyku...thn ne...tym bermaafan...dan acara ampau dan di pau....plg best...touching gila tp plh happening...mmg betul kan zue...Raya ne ada barakohnya....dan berkat itu dapat kurasakan...indah siot!!!

p/s...aku plg suka pix anak2mu dgn along dan adikmu yg bongsu kali tu aa...yg plg besar...

Anis...mmg da sebesar ko zue...dan cantik betul dia...seperti aku bilang...dia mewarisi kecantikanmu...syukur ko x jadian sm c jendul...hehehe( aduh...br raya 1st...mulutku bikin onar lg)...*wink

Harap Abah dan Umimu Sentiasa diberi kesihatan yang berpanjangan dan rezeki yg melimpah ruah.

and u...my dear Ol skul fren
...berapa byk baju jg ko borong di kadai bu jijah ne....tp kan...i like la dear...tudung tu mana ko bli?? blm lg aku koleksi yg jenis itu....*grin

Luna Biru said...

haha...jangan ko tanya berapa banyak baju kuangkut di kedai bu Jijah atu. Kedai mama aku tu. (Umi namanya Azizah). Na...kebetulan kan?

Tudung tu aku beli di onlinehijab.com. Cuba ko google. Nama kod SLEH blue or SLEH pink.

Stay tune with me k...coz ada banyak lagi ni baju aku mahu kasi tayang sama ko. Biar ko jeles. Haha...(ngada2 ba aku ni tu la orang banyak nda suka aku).

Bahagia itu terlalu subjektif,kan?

Atie said...

btl...aku suka sekali bla ko blg "bahagia" itu "Subjektif"....ya...mmg sgt btl....

hahaha.....upload lg gmbr ko zue...baju2 tu ready made ka dear??..aku sekrg plg gila sm bju2 ready-made ne...hehehe....

br aku tau yg nama umi is Azizah....pttla umi cantik.....nama dia Azizah...teringat lagu..Azizah...dlm filem antara dua darjat...hehehe

mmg aku jeles...nda pa..nti klu ada peluang...yuk..kita shopping sma2..misti happening gila la shopping sm ko zue....

mo o9 tudung mcm ko la...specially yg kaler hitam tu...aku ska btl ne....cantek gile wei...bju ko yg kaler hitam2 tu pun plg cantek....jeles siot..!!

teringat aku kwn 1 kuliah aku...namanya c puspa...asal dia sms...misti kc jeles aku ja karajanya...hehehe...mcm dua malam sebelum raya...dia sms aku..kc jeles2 ne...and aku..pla telopong je la jeles hbs ngn die...die ne...jenis yg beduit orgnya...tp best..sbb nda karit...hehehe..kau rasa klu dia pg kadai bu jijah atu...hbs trs baju2 di kadai babu jijah atu...

>>>....Zue, ko cantik btl dgn baju hitam tu....aku suka sgt...!!!

Luna Biru said...

That dress...actually dark purple. Memang bikin konpius kejap cam itam kejap cam purple. It is really cheap only RM49. Boleh cari di kedai PEACE di Karamunsing.

Na...kalau ko mau ikut aku shopping, jom! Aku mana ada member mau g shopping mopping ni. Paling2 ngan abang ja. Tu pun dia ke mana, aku ntah ke mana. Ada satu lagi tempat shopping baju aku iaitu di ONE PLACE Putatan. Butik dia kecik ja.

Na...ada 5 hari lagi sebelum cuti habis. Jom jalan!

Post a Comment