Thursday, August 4, 2011 | By: Luna Biru

Menu sungkai hari ke4 Ramadhan

Salam ramadhan semua...
Hari ni masuklah hari ke 4 kita berpuasa. Aku pun mula kekeringan idea untuk membuat variasi dalam juadah berbuka untuk keluarga aku. Biasalah...bukannya expert sangat pun. Hihi...Cuma aku harap masuk hari ke 4 ni pengurusan masa aku lebih baik dari sebelumnya supaya senang aku nak berkarya sikit. Resolusinya, memang bajet masa ku lebih baik cuma....semua macam tak menjadi. Kek butter marble aku hangus, agar-agar ros pandan aku keras dan....uri meroyan aku pun mulalah mencanak-canak naik. Hampeh!

Kek butter marble yang dicorak spider web oleh Abe
Terhangus sebab ada 'hantu' pusingkan pius kepanasan sampai 250 darjah
Roti jala yang dimasak oleh abang
Final tepung dari roti jala telah dibuat lempeng oleh abang
Kari ayam yang kumasak banyak untuk terus ke sahur akhirnya habis waktu sungkai juga. 
First time buat agar-agar. Keraslah pulok!
Hmmm....bila emosi terganggu, beginilah hasilnya....Apapun, malam ni aku mau start sudah buat biskut raya. Siapa mau? Sila angkat tangan macam saya.....hehehe....

Usop, Hantu Kak Limah Balek Rumah

0 comments:

Post a Comment