Tuesday, November 15, 2011 | By: Luna Biru

Trip to KL : Genting Theme Park

So ceritanya, akhirnya sampai juga kami ke Genting. Meskipun agak terkilan dengan kekurangan ahli jemaah yang sepatutnya mengikuti rombongan ini, namun aku benar-benar berharap agar nasib menyebelahi kami lain kali. 

Kami bertolak dari Serdang sekitar jam 7.00a,m dan sampai dalam 2 jam lepas tu. Jammed bro...ada kereta terbakar dekat jalan Damansara menuju ke Jalan Utama. 

Waktu kami sampai di Genting Theme Park, rupanya kaunter tiket belum buka lagi. Ceh...terawal betullah pulak...

Ni mau naik Skyway ni
Oh Abang...tak jeles ke saya sudah sampai Genting....hehe

Cik Yati macam berdebar ja...Anis jangan cakaplah...gayat tu...
Loving couple nih dan sangat sporting
Aku ok ja...rilek aaa...
Na...sampai sudah nih

Jam 11a.m....berkabus
Dibayar pun aku tak kan mau naik benda ni. Hiii....gilak nih
Tengah tunggu giliran dan hujan berhenti.
Ni dalam Indoor Theme Park. Very crowded
Sama-sama orange colour
Ni couple sama-sama naik boat waktu di Mines. Jumpa lagi balik di sini. Honeymoon kali nih
Berpossing ngan transformer
Ni Sungai Rejang Flume Ride yang gila punya mainan. 
Oleh sebab hujan lebat akhirnya kami ambil keputusan untuk pulang saja. Lagipun mau malam sudah jadi sebelum terperangkap dengan kegelapan,kami pun bertolak balik dalam jam 5.00p.m. Anis sedih sebab nda puas main. Pengajarannya, kalau musim hujan, jangan ambil tiket outdoor k...

Waktu balik sekali lagi kami terperangkap dalam jammed yang menggila-gila. Dekat jam 8p.m baru kami sampai ke KL. Badan masih basah sebab tersembur dengan mainan Sungai Rejang yang bangang tu. Mahu balik ke Serdang, Alim tak sanggup lagi sebab kakinya sudah jammed menekan clutch. Akhirnya kami pun singgah di masjid Jamek. Kira-kira mau bershopping kali terakhir. Tau-tau, kad bank aku tinggal di Papar. Punyalah aku panik sebab cash dalam tangan aku waktu ni cuma tinggal RM120 saja. Mau suruh abang ban-in pun tak boleh sebab dia sedang berada di hutan Kimanis, buat kamping sekolah. Huhu....


Balik dari Masjid Jamek, kami pun singgah di Dataran Merdeka. Belum pun sampai 10 minit di sana, polis sudah halau kami dengan alasan keselamatan. Kononnya, ada perhimpunan haram akan diadakan di tempat tu. Oh...pleaselah....I hate demo! Tapi best juga kalau ada demo boleh juga aku alami sendiri keadaan darurat macam peristiwa B2.0 hari tu. Bila lagi kan? Hehe...

Nasiblah aku sempat bergambar di sini



Akhirnya kami pun pulang terus ke rumah sebelum Encik Polis angkut kami semua g balai sebab melanggar arahan. Malam tu, lepas makan, kami tidur-tidur jap sebelum layan Cik Yati g Taman I-City tengok Snow World yang tak best tu.

Aku rasa ni destinasi terakhir kami sebelum balik besok. Mau ke mana lagi? Aku sudah tak berduit langsung nih. Tinggal duit beli minyak g KLIA ja lagi nih. Adeh...kantoi...!

0 comments:

Post a Comment