Wednesday, November 16, 2011 | By: Luna Biru

Persiapan terakhir Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang 2011


Memang segaja carik pasal team hiasan pentas ni. Punyalah lawa pentas yang baru kami buat malam Selasa lepas untuk Sambutan Majlis Khatam Al-Quran. Dan hari ni kami robohkan balik semuanya untuk menggantikan dengan tema pentas yang baru pulak. Hmmm...idea siapa yang rajin sangat ni,ah?


Sebenarnya, memang tak sesuai pun kalau kami kekalkan tema hijau untuk Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang esok. Hijau tu kan sinonim dengan acara berbentuk keislaman. Besok pula adalah acara berbentuk akademik. Jadi, kena carik idea untuk buat satu tema transformasi yang lebih futuristik sikit. Hasil perbincangan antara Noy, Kak Jane dan aku, kami bercadang untuk buat pentas yang bertemakan kecermalangan pendidikan. Eh, lupa pulak aku mau bagitau yang sebenarnya aku tiada kaitan langsung dengan jemaah AJK pentas kali ni. Aku kena bagi jawatan bahagian makanan. Tapi pasal aku tengah bersemangat mau bercuti, jadi aku pun bercadang untuk menyibuk-nyibuk dalam jawatan ni. 

Kami start kerja jam 5.00p.m dan akhirnya selesai pada jam 9.15p.m. Segala perancangan awal yang sudah siap dilukis-lukis dari tadi siang berubah secara total. Memang lari sungguh dari idea asal. Tak tahulah dari mana puncanya. Tapi, pasal yang ni hasilnya tidaklah begitu mengecewakan, maka kami teruskan saja. 


Noy sedang 'menurun'. Tengok tangannya tu
"Apa aku mau buat lagi ah?" hati Noy berbisik
Ini saja penonton kami semalam. Hehe...
Sedang cuba buat scallop kecik  di atas banner.
Baiklah. Buat scallop ni memang kepakaran Kak Siah. Hati-hati kak, karang jatoh
Anis dan si kecik Dila sedang hiaskan papan kenyataan dengan hasilan murid
Ni hasil lukisan poster murid. Bangga nih esok kena pamer
Yea...Dila rajin tolong kakak....
By the end...inilah hasilnya....
 Secara keseluruhannya, kalau dibanding dengan majlis khatam, aku rasa yang ni lebih nampak grand. Warna yang dipilih juga sesuai dengan tema pendidikan. Aku teringat pula MPG yang guna warna koprat yang sama. Banyak lagi idea mau tambah nih. Tapi, memandangkan sudah larut malam, kami pun tamatkan usaha kami di sini.

Terima kasih untuk Umi yang sentiasa bagi support dan pinjamkan langsir rumah untuk kegunaan sekolah. Rasanya, kain-kain langsir ni dari Kelatuan sampailah ke Surati, tetap memberikan sumbangannya.

K. Aku chow dulu. Semoga MAPC esok berjalan dengan lancar walaupun tak sorang pun anak aku yang naik pentas untuk terima anugerah cemerlang. Huhu....

0 comments:

Post a Comment