Friday, November 18, 2011 | By: Luna Biru

Majlis Penutupan SmartZone Pekan 2011


Rasanya ini adalah tugasan terakhir kami sebelum para cikgu-cikgu bercuti sakan sepanjang sesi cuti semester ni. Program Smart Zone merupakan satu program khas mencemerlangkan pelajar yang cemerlang. Upss, jangan naik angin dulu. Program tak bertujuan untuk sisihkan pelajar-pelajar yang kurang hebat akademiknya ok!  Ada program khas untuk pelajar yang sederhana hinggalah yang paling lemah yang disediakan oleh pihak kerajaan. Jadi, untuk program satu ni, dikhususkan untuk pelajar yang cemerlang dan boleh ditarget 5A. 

Sebanyak 8 buah sekolah di seluruh zon Pekan terlibat dalam program ini sejak dari awal tahun lagi. Setiap sekolah pula akan hantar 5 orang murid. Namun, setelah keluarnya keputusan UPSR kelmarin, jumlah yang ditarget 5A sangat jauh kesasar. Kebanyakannya dapat 4A 1B. 

Majlis ni diadakan di Sk.Pekan sementara SK.Kelanahan merupakan tuan rumah. Ia disempurnakan oleh YB Abdul Rahim Ismail, Adun N22 Pantai Manis. Majlis ni lebih kepada pemberian sijil penghargaan kepada semua murid, guru dan sekolah yang terlibat. Wang 1 Malaysia pula diberikan pada hari ini kepada murid-murid ini sebagai gimik dan simbolik kepada sokongan padu rakyat kepada kerajaan. 

Dan aku,
tiba-tiba saja ditugaskan ke bahagian hadiah meskipun kalau ikut tentatif, nama aku tidak tersenarai langsung. Ceh...kalau aku tau, for sure aku pakai mekap tebal-tebal. Hehe...

Kumpulan Kompang murid Sk.Pekan 

Ni murid-murid abang ni, Sk.Kuala
Bersedia untuk memukul kompang....
YB Abdul Rahim bin Ismail, ADUN N22 Pantai Manis dan Pengerusi RISDA
Nyanyian lagu NegaraKu
Cikgu Basnih jadi emcee dari Sk.Pekan



Dua pix ni adalah murid Sk.Kuala yang tak ku tahu namanya. Sorry eh...


Yang ni pula adalah murid-murid dari sekolah aku.
Hamizah dan Kak Min, mother. 
Tiada yang mengiringi Jerinisa. 
Nisa sama abahnya
Lonie and mummy
Sarah dan mamanya 
An apple alike. Very cute
Sijil penghargaan untuk Guru-guru Besar. 
Cikgu Duraman dari Sk.Surati. 
Cikgu Neero dari Sk.Kelanahan 
Cikgu Tajuddin dari Sk.Pekan
Cikgu Hassan dari Sk.Buang Sayang

Gambar kenanagan 

Ni geng-geng hadiah dan pentas aku

0 comments:

Post a Comment