Tuesday, November 1, 2011 | By: Luna Biru

1 piece

Ada aku pernah bagitau tak how much I love kucing?

Dan, kelmarin, kucing kesayang aku yang bernama 1 piece, mati sudah. Punca kematian sebab cuba halang lipan dari masuk rumah. Oleh sebab 1 piece baru berusia 6 bulan, jadi mungkin ia tak tau yang lipan tak boleh digigit. Dan aku, lambat sangat tau kejadian ni. Bila aku tau, dia sudah sekarat menahan tersungkur cuba melawan sakit, bisa dan kematiannya. Aku cuba sedaya upaya selamatkannya. Tapi aku betul-betul terlambat. Akhirnya, 1 piece kesayangan aku mati juga.

Ya. 1 piece mati dalam perjuangannya melindungi tuannya. Ia sudah jalankan tugasnya sebagai hamba Allah. Ia juga sudah mencurahkan bakti terakhirnya untuk tuannya. Ia mengingatkan aku pada cerita klasik petani dan kucing.

Inalillahiwainailaihirojiun...

0 comments:

Post a Comment