Friday, September 14, 2012 | By: Luna Biru

The Last House on the Left


Gambar di sini

Ne...finally I found this movie!

The Last House on The Left pasti akan menjadi moral yang baik kepada para remaja yang suka mengengkari peraturan ibubapa. Masih berkisar pada sebuah malam yang panjang dan mengerikan, filem ini juga merupakan remake dari tahun 1972. 

Kisah bermula apabila sebuah keluarga ingin menghabiskan percutian di sebuah rumah di hujung desa, which is really mean the last house. Aku tak tahu kenapa orang putih suka bercuti di tempat sesunyi itu sedangkan sudah banyak kisah jenayah berlaku. Kalau kita di Malaysia ni terbatas oleh rasa takut oleh hantu dan jin, maka kita selalu mengelak untuk melakukan percutian di tempat yang sebegitu. 

Marry, lakonan Sara Paxton, seorang remaja yang tanpa sengaja telah melakukan satu kesilapan besar dalam membuat keputusan. Dia telah memilih untuk memenuhi keinginan kawannya dan mengengkari larangan ibunya. Lalu dari sinilah segalanya membawa ke mimpi ngeri apabila mereka terperangkap dalam satu posisi yang sangat berbahaya. Marry diperkosa sementara kawan baiknya, paige dibunuh. 


Kabut demi kabut berlaku hingga akhirnya berlakulah misi membalas dendam. Kalau dalam I spit on your grave si mangsa bertindak sendiri, namun dalam filem ini, misi melunasi hutang dibayar oleh keluarga Marry. Sesuai dengan tagline filem; 

If bad people hurt someone you love, how far would you go to hurt them back? If someone hurt someone you love, how far would you go to get revenge?

Okey there, I'm asking you the same question above...



P/s : Link di atas bukan direct movie ok...

0 comments:

Post a Comment