Saturday, March 5, 2011 | By: Luna Biru

Umi...

Aku cuba lakarkan satu perenggan paling indah untuk ku bahaskan tentang Umi. Tapi, akhirnya aku stuck di dada komputer riba ini dengan menungan yang panjang. Tiada bahasa yang terbaik untuk mengungkapkan perasaanku padanya. Dia terlalu indah. Terlalu istimewa. Dan aku percaya, sesiapa pun di dunia ini akan merasakannya. Kerana seorang ibu terlalu istimewa nilainya dalam hidup kita.

Umi selalu cakap, entah berapa lama lagi dia akan hidup dengan membawa tumor di otaknya. Temujanjinya di hospital saja sudah semakin kerap. Kalau dulu 3 bulan sekali, sebulan sekali, sekarang sudah mencecah ke seminggu sekali. Bila sakitnya menyerang, aku sudah tidak tahu harus melakukan apa untuk menenangkannya. Aku harap aku masih boleh berbuat sesuatu untuknya.

Sambutan ulangtahun perkahwinan Umi dan abah yang ke-39

Umi, maafkan saya kalau sampai sudah setua umur begini, saya masih lagi tetap jadi anak manja yang menyusahkan. Saya sayang Umi...

Teringat aku pada sebuah puisi yang pernah aku cipta untuknya berbelas tahun dulu...waktu aku masih jadi budak nakal yang menguras air matanya saban hari...

http://rineyramley.blogspot.com/2011/03/kasih-umi.html

0 comments:

Post a Comment