Thursday, January 12, 2012 | By: Luna Biru

Kemarahanku

Hari ni aku izinkan kemarahanku bertempur tak berpandu. Maka, bergempitalah suara Teacher Zue ke serata alam bersama layang-layang kertas soalan yang bertabur atas lantai.

Oh bodohnya aku....lemah mengawal diri dan emosi. Tapi aku rasa ini bukan soal aku mampu tak mampu kawal marah atau tidak. Aku cuma rasa sudah sampai masanya untuk aku marah. Hari-hari bagi amaran pun akhirnya budak tak kisah sudah. Mungkin silap aku juga sebab manjakan sangat budak bermasalah. Sepatutnya untuk kelas yang slow learner dan nakal macam tu aku tak bagi muka sangat. Mungkin juga itu salah satu keburukan streaming class.

Aku tak suka marah-marah dalam kelas sebenarnya. Kali terakhir aku marah dua tahun lepas. Banyak konsekuenses akan berlaku kalau aku marah. Pertamanya, aku sudah tak ada hati nak tengok budak yang aku marah. Keduanya, budak yang aku marah tu pun tak ada hati langsung lagi dengan aku. Tapi kali ni aku kena terima hakikat yang aku kena berdepan dengan budak-budak ni sampai hujug tahun ni. Mudah-mudahanlah ilmu yang aku ajar berkat dan dorang boleh lulus cemerlang dalam UPSR.

Amin...

0 comments:

Post a Comment