Saturday, January 26, 2013 | By: Luna Biru

tanpa suara

Ada buntu yang membebat sampai aku tak terlihat ruang yang nikmat. Sempit. Nafasku separuh di langit separuh lagi menyesak ke rongga sukma. Kudengar bunyi telingaku berdesing. Ngilu. Itu tandanya Rasulullah pun sudah merindui selawatku. Sebegitu khusyuknya kah mencari sebutir berlian di bumi Tuhan sampai aku lupa mencium sejadah? 

Duhai, 

Kalau gunung pandai bersuara pasti sumpah seranah yang dilontarkannya pada aku. Kenapa tidak? Sedang kita adalah mahkluk terbaik menerima amanah tapi akhirnya lalai oleh duniawi. 

Kulihat ada burung-burung hitam atas kepala. Terbang tak mahu pulang. Enyahlah kau, burung! Jangan tahmidkan aku dengan zikir kosong kelak aku semakin terbius oleh beban pesona yang semakin memerangkap jiwa. 

p/s  : aku lalai. maafkan aku. 

0 comments:

Post a Comment