Saturday, January 12, 2013 | By: Luna Biru

Dua yang mungkin

Ada sejenis manusia yang sikapnya suka menimbulkan persoalan untuk diperbingungkan bersama. Manusia-manusia begini terlalu ramai jumlahnya hinggakan kalau dikumpulkan, pasti melebihi jumlah manusia di Pehimpunan Kebangkitan Rakyat. 

Ia adalah suatu situasi yang sangat memuakkan. 

Ibaratnya, tiada beban, batu digalas. 

Mungkin, aku sememangnya tidak ditakdirkan untuk beraksi dalam dunia penggabungan yang sudah sejak awal aku ragui ini. Atau mungkin juga Allah sengaja hadapkan aku dengan situasi-situasi sukar untuk menguji kesungguhan aku untuk mengubah nasib. Atau mungkin juga aku perlu solat istikharah atau mungkin baling dadu untuk menentukan dua mungkin yang terletak atas batu gemala ini. 

Tapi hatiku berat untuk meneruskan. Atas ketakutan pada future consequence, aku rasa lebih baik aku undur diri. 

Kalaulah bisa kuutus surat pada Tuhan...

0 comments:

Post a Comment