Monday, January 14, 2013 | By: Luna Biru

Tahniah Anies...Cardiff City here we go...



Setelah hampir sebulan menunggu jawapan, akhirnya malam ni terlerai sudah sebuah penantian. Satu panggilan dari pihak ASTRO 1MCC telah memaklumkan yang Anies terpilih untuk menjadi peserta Malaysia ke Cardiff City, United Kingdom. 

Alhamdulillah...

Aku harap jawapan ni akan membuat tidur Anies lena malam ni. Semenjak dua menjak ni Anies bagitau yang dia mimpi dikejar orang hinggakan dadanya sesak waktu bangun pagi. Aku bilang itu tandanya dia risau sangat kalau tersingkir dari menjadi peserta pilihan. Nampaknya malam ni mimpi tu takkan ganggunya lagi.

Hmmm....kalau banyak duit kan ke best...bolehlah join sekali. Tidur tepi jalan di UK pun tak apa...



Sebelum terlupa lagi (sebab aku asyik lupa nak tulis benda ni berkali-kali), aku nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada in-lawsku; Kak Tina, Lan, Lek dan Wan, and my nephewsss, Jayjay and family; yang telah terlibat tanpa sengaja dalam usaha sepanjang sesi kem bola ini. Ada sedikit ralat dalam hati bila malam tu aku tak sempat nak ucapkan terima kasih pada Lelek dalam bahasa yang segar sebab waktu tu aku mengantuk dan penat sangat. Aku rasa Lelek tak dengar aku ucap terima kasih sebab seingat aku waktu tu dia sedang sibuk bercerita dengan abang. Apapun, aku sangat hargai semua jasa kamu-kamu yang telah tersusah-payah oleh kami sekeluarga. Hanya Allah saja yang boleh balas jasa korang semua. 

Sungguh, kisah menuju ke Kem Bola ini adalah sesuatu yang tidak akan dapat dilupakan. Pahitnya boleh menjadikan kita berhenti untuk meneruskan usaha. 

Pengajaran : Halangan adalah suatu cara misteri yang Allah berikan untuk menguji sejauh mana kesungguhan kita dalam menuju cita yang diimpi. Setiap satu dugaan seringnya diganti dengan berita gembira yang mampu menukar air mata kepada tawa bahagia. Peristiwa di Kem Bola mengajar lebih dari sekadar kesungguhan tapi juga nilai kekeluargaan dan kasih sayang. 

Aku harap semua ini terus tersimpan dalam memory anak-anak aku supaya dorang terus ingat akan nilai sebenar makna hidup. 

Amin. 

pix here

0 comments:

Post a Comment