Sunday, June 17, 2012 | By: Luna Biru

Pahat terus berbunyi

...kuburku masih tak bertanda.

Jadi, terpaksalah aku ukir nama sendiri di batu nisan
kalau kau lalu sini jangan kau sangka pula aku ni hantu
atau saka aku tolong buatkan kerja aku
sebab yang tengah mengukir tu memang betul-betul aku. 
Kau takut ke? 
Kesian kau...

Kau dengar pahat tu berbunyi?

Oh, sebenarnya aku sudah siap dari petang kelmarin
tapi bunyi dum-dum-dum tu tak pandai berhenti 
nun sayup-sayup masih tersimpan dalam alam 
kau tahukah kalau bunyi takkan hilang?
Maaflah kalau ganggu tidur kau
aku tak punya kuasa hilangkan gema. 
Kesian kau...

Err...kau bila nak datang melawat aku ni? 
tolong bawa seteko air mawar untuk jirus pusara aku
jangan lupa berwuduk dulu supaya berkat Fathihah bila 
kau amin nanti. 
Jangan lupa juga ingatkan diri kau yang kau akan ke sini juga nanti,
menyusuli aku menjadi manusia yang mati dengan
nyawa masih di badan. 
Kau mesti belum sedia,kan?
Kesian kau. 

Eh, tengok tu, mulut kau ada darahlah. 
Darah aku ke tu? 
Oh ya...Aku lupa kau melahap dagingku mentah-mentah.
Bukankah mulut itu juga yang menikam aku? 
Tu lah kau...aku dah kata, kalau pegang pedang, biar pegang dekat tangan
jangan pegang dekat mulut
kalau di tangan, masih boleh sembunyi, 
kalau dekat mulut, tutup pakai gincu pun susah mau tipu. 
Kesian kau....

Jadi, macamana? 
Sedap ke daging aku tu? 

Tapi tak apa,
aku masih ada banyak lagi daging-daging tersimpan
aku tak marah kau makan separuh
aku tahu kau lapar. 
Tak apa. Kalau kau nak, makanlah lagi. 
Aku tak marah. 
Kesian kau...

Betul ni. Silalah...



p/s : sarkastik sungguh. Terinspirasi dari filem Nongkrong. Tak de kene mengene dengan yang hidup atau yang mati ok! 

0 comments:

Post a Comment