Monday, June 4, 2012 | By: Luna Biru

Sebiru laut


Laut dan dermaga adalah kerinduan kita. Kau menyintai laut sebagaimana aku menyintaimu. Pun suatu saat cinta itu berubah juga. Ingin kubawa kau berlari ke sini mendengar tangis dan tawa ombak yang gelisah di atas batu. Kau pasti menyukainya. 

Tapi aku bukanlah sahabat yang jujur pada takrifanmu, maka mimpi bersamamu di sini hanyalah nyali di hujung tidur. Aku tidak mampu mewartakan apa-apa padamu tentang apa-apa saja di dunia ini, tentang siapa yang perlu kau percaya, dan siapa yang tidak, tentang apa yang belum kau ketahui, dan apa yang berhak kau ketahui; untuk itu aku tak berhak digelar sahabat.

Aku cuma bodoh pandai yang memegang garis murni tentang nilai jujur yang kupahat sendiri. Jujur kita berbeza tafsirannya. Aneh,kan? 


0 comments:

Post a Comment