Tuesday, June 26, 2012 | By: Luna Biru

tanpa tajuk

Patutkah aku rasa marah atas sebuah teguran yang betul walaupun ianya ditegur dengan cara yang tak berapa betul? 

Hakikatnya, aku tak marah. Cuma rasa sedikit terkilan bila mengenang hal peribadi diungkit secara umum di depan umum. Aku sedar kesilapan aku dan aku sudah berkali-kali cuba memperbaiki tapi nampaknya ianya tak berapa dapat diperbaiki sampai ke akar umbi. Usaha aku baru sekerat-kerat jalan dan ianya terlalu dangkal untuk diterima oleh mana-mana pihak sekalipun. Aku sedar orang pun bosan dengan masalah peribadi aku yang boleh jejaskan masa dan emosi orang. Aku pun bosan juga. Malu jangan cakap. Tapi macam aku cakap tadi. Usaha aku sekerat-sekerat dan belum pernah cukup.

Kalau aku kena terima tindakan susulan untuk benda yang aku usahakan tak pernah habis ni, apa boleh buat. Terima sajalah. Memang salah sendiri.  

0 comments:

Post a Comment