Saturday, July 6, 2013 | By: Luna Biru

Science Story Telling on KASTEK


Entry ini adalah berkesinambungan daripada tajuk ini

Karnival  Sains Dan Teknologi Peringkat Negeri Sabah pun bermula selama tiga hari bermula dari 28 Jun - 30 Jun. 

Ini adalah penglibatan pertama aku. 

Setelah jenuh menyiapkan costume grand si burung kakak tua ini, kami pun melangkah masuk ke dewan pertandingan dengan segala harapan di dada. Deep in my heart, aku mengharapkan keajaiban berlaku agar Miza mampu menyudahkan tugasnya sebaik mungkin. Menurut pengalaman yang lepas, Miza jenis yang cepat kalut atas pentas. Lagipun, waktu latihan kelmarin, dia belum steady lagi...


Aku sampai agak lewat sebab kena uruskan hal-hal rumah lagi. Ketiadaan Umi menyulitkan keadaan sebab aku dah terbiasa dibantu dan dimanjakan. Nasib baiklah abang dengan rela hatinya meng'cover' kan kerja-kerja aku di dewan, as usual....


Ada enam peserta saja yang iktu dalam pertandingan ni di seluruh Sabah. Sebaran yang tidak sempurna mungkin jadi faktor utama. Tapi bagus jugalah sebab persaingan kurang. Satu sudah walk over sebab salah memahami konsep. So, 1 down. 5 left.


Aku suka dengan komitment yang ditunjukkan oleh Kak Ain dan suami. Kalaulah semua parents macam ni kan bagus...teringat pula kelmarin aku dan Kak Ain bergelut mencari baju untuk Miza sampai ke kedai rombengan. Dorang juga tidak berkisah mengeluarkan wang sendiri asalkan segalanya berjalan lancar. 


Seperti yang dijangka, Miza melakukan kesilapan dalam persembahannya. Apa nak buat...she had tried her best, kan? Tapi kagum juga ni dengan peserta lain yang nampak sangat sudah lama bersedia. Jadi keputusannya, kami berada di kedudukan dua tercorot. Oklah kot.....daripada uncit-menguncit.


Aku jumpa sahabat lama di sini. Jamilah Arif namanya. Ni kawan aku sejak tahun 1 lagi ni. Taklah serapat mana tapi kami sentiasa selesa bersama. 

Aku nampak gemuk....

Kami pulang sebaik saja acara tamat meskipun majlis penutupan dan penyampaian hadiah di adakan pada sebelah petang. Malas aku nak tunggu sebab kena attend dua majlis kenduri lepas ni. 


Di majlis penutupan


0 comments:

Post a Comment