Wednesday, August 21, 2013 | By: Luna Biru

bidaman gajet

Ade dah lama teringin beli bidaman. Itu aku tau. Ketika akhirnya impian Ade jadi kenyataan, dia pun jadi macam kanak-kanak normal yang lain. Siang malam hidupnya bertemankan bidaman kesayangannya. Sampaikan aku rasa bidaman tu sudah terlekat di tangannya. Kemaruk. Itu barangkali istilah aku boleh bagi. Dunia di sekelilingnya macam sudah berhenti berputar.

Aku bukan cemburu sebab perhatiannya sudah beralih. Tapi entah kenapa ia menjenuhkan. Bercakap dengannya macam cakap dengan dinding. Lain yang kucakap, lain yang dicernakannya. Bila aku marah, aku pula dimarah balik.

Agh....budak lelaki. Di mana-mana sama saja. Tak kira apa usia sekalipun! Apa saja benda baru, mesti diteroka habis-habisan sampai leka. Bila ditegur, kata kita tak sportinglah, cemburu tak tentu pasallah....

0 comments:

Post a Comment