Sunday, August 11, 2013 | By: Luna Biru

Ramadhan terakhir di 2013

Besok raya.

Belum ada pengumuman tapi kita semua tahu kalau 8 Aug 2013 dunia bakal menyambut eid mubarak.

Aku pun menyumpah diriku yang terus lalai untuk insaf bahkan sampai ke titik akhir Ramadhan. Tuhan pun terus menguji iman selembar benangku seakan ingin memberi isyarat bahawa aku sdh memilih haluan yang salah.

Kalau ikutkan hati, aku mau menangis semahu-mahunya. Tapi aku belum punya masa, ruang dan waktu untuk menyesali kekhilafanku. Saat kurenung langit di dini syawal, aku sedar, betapa kerdilnya aku di sisi Tuhan. Tidak wajar aku membenci kehadiran bulan penuh mulia ini hanya kerana aku di kelilingi oleh manusia2 yang rakus amarah saat kelaparan menguji. Yang perlu kukutuk adalag manusianya, pelaku dan pencemar pada kesucian itu. Bukan bulan yang dianugerahi Allah dengan segala macam keberkahan ini....

Malangnya, aku terus gagal menjadi kuat menghadapi karenah manusia2 ini. Kalaulah aku setabah Arin....

Mubarak ya Syawal...



0 comments:

Post a Comment