Saturday, November 24, 2012 | By: Luna Biru

Taman oh Taman di Taman Pertanian Tenom


Taman Evolusi adalah sebuah taman replika yang mencatat sejarah hidupan di bumi Dari organisma awal tumbuhan dan unicellular sejak 3.5 bilon tahun yang lalu.  Dalam taman ini kita boleh mempelajari mengenai proses evolusi dan melihat bagaimana tumbuh-tumbuhan menyesuaikan diri dengan persekitaran, dari kolam kehidupan habitat separa gersang. Sebuah teratai air gergasi menakjubkan dari Amerika Selatan juga terdapat di sini.

Aku tidak ikut serta dalam rombongan ke bahagian ini sebab faktor umur (hahaha). Saat ini kepenatan sudah mulai menguasai lalu aku pun ambil keputusan untuk pulang ke chalet. Lebih baik aku masak untuk makan tengahari. Boleh berehat sekali. Lagipun kakak cleaner tu sudah sound awal-awal tadi supaya kalau boleh kami check-out awal sebab ada orang nak masuk ke chalet tu sebelum jam 12. Percaya kau, customer kena sound oleh cleaner? Hantamlah kau kakak oi....malaslah aku nak bertengkar. Apa-apapun, bagi aku, korang kenalah faham tentang hak pelanggan. Soal check out dan check in tu, biarlah ikut standard masa yang ditetapkan bukan ikut suka hati korang sebagai cleaner. Hampeh...

















1 comments:

Post a Comment