Saturday, November 10, 2012 | By: Luna Biru

Ratu manipulasi

Umi balik-balik pesan dari kecil kalau setiap perkataan yang keluar dair mulut kita, itu bukan kita punya lagi. Terserah orang dia nak jadikan apa. Kalau dia nak jadikan benda tu  baik, maka baiklah dia. Kalau dia nak manipulasikan benda tu jadi benda buruk,  maka celakalah hidup kita. 

Itulah yang sering aku alami dan sedang aku alami sekarang. 

Kalaulah masa boleh diputar semula, for sure aku akan lebih berhati-hati. Tapi jauh di sudut hati, aku betul-betul tak faham dengan sikap manusia yang suka memanipulasi keadaan. Hebat sangatkah menjadi center of attention hingga sanggup mengeksploitasi keadaan? Keghairahan untuk menjadi penglipulara telah menjadikan keadaan yang aman menjadi sialan. Akibatnya, dua manusia yang bersilaturrahim bertelagah sesama sendiri. Semuanya disebabkan oleh genre cerita yang diubah mengikut persepsi sendiri. 

kalau aku boleh menyumpah, aku akan kata; I spit on your grave!

0 comments:

Post a Comment