Saturday, June 25, 2011 | By: Luna Biru

Bila wajah jadi taruhan

Cantik sangatkah aku?

Teruk sangatkah lakonanku?

Hingga cantik itu lebih dilihat orang jauh lebih dari apa yang aku cuba sampaikan?

Atau, sudah tidak ada lagi modal untuk diputarbelitkan hingga isu wajah itu yang menjadi pilihan?

Aku tidak menjual wajahku, jauh sekali sekadar menjadi pemamer yang patung. Aku hanya mempertaruhkan ilhamku, puisiku, sasteraku dan keikhlasanku.

Kenapa itu tidak dihargai mereka?

Belum ada seorang sahabat pun yang mengucapkan tahniah untukku. Yang memberi ucapan hanya dia yang dipanggil kenalan dan rakan kerja.

Aku tidak mengharapkan pujian. Sama seperti aku tidak mengharapkan cacian.

Ah! Bodohlah melayan manusia yang bodoh!

Candid-candid aku...thanks to Mr.Photographer. Nice shot!






0 comments:

Post a Comment