Saturday, May 7, 2011 | By: Luna Biru

Persaraan seorang sahabat

Encik Salleh Tami
Hari ni aku telah kehilangan seorang Ketua, seorang PK dan juga seorang sahabat baik yang selama ini menemaniku dengan setianya di Sk.Surati. Beliau adalah Encik Salleh Tami. Apa yang menyedihkan aku ialah aku tidak sempat pun untuk berjumpa dengannya kali terakhir. Ketika majlis persaraannya diadakan, aku sedang bertugas mengiring peserta untuk menghadiri Perkhemahan Alam Semulajadi Peringkat negeri Sabah di Kem Pusatko Malangang,Kiulu,Tuaran.
Banyak kenangan yang telah kami lalui bersama meski dalam masa yang begitu singkat mengenalinya. Apa yang pastinya, aku sangat menghormatinya sebagaii seorang ketua, sebagai bapa dan aku sangat menghargainya sebagai seorang sahabat. Mungkin dialah sahabat paling tua yang pernah aku miliki. Mesti pelik rasanya bila esok, tempatnya digantikan oleh seseorang yang lain. Aku harap, kami punya waktu untuk berjumpa lagi. Kepada Cikgu Salleh, semoga bahagia meniti zaman-zaman pencen. Amin...

Sekisar kenangan dengan Cikgu Salleh
Ketika bertugas Sukan Prasekolah peringkat Daerah 
Gambar ni diambil oleh husband aku. So,no gossip ya! 

0 comments:

Post a Comment