Thursday, May 26, 2011 | By: Luna Biru

Peranakan jatuh : Punca dan Cara rawatan




Ni aku nak share entry penting khusus untuk kaum ibu, terutamanya yang dah beranak pinak macam aku ni. Sedar tak sedar, kita sering mengalami masalah jatuh peranakan atau peranakan terturun. Mungkin cara hidup yang kita amalkan seharian menjadikan masalah ini sering melanda kita. Aku sendiri selalu mengalami masalah ni. Biasanya aku pergi berurut di bidan kampung saja. Tapi semenjak dua menjak ni, bidan kampung pun bukan main susah lagi dicari. Hal seperti ini jangan dipandang remeh sebab kesannya akan menjadi sangat fatal di kemudian hari. Banyak cara untuk mengubat sebenarnya. Tapi apa yang penting ialah mencegah agar perkara begini tidak berlaku. Buat setakat ni, aku amalakan produk Bidadari dari keluaran DCL dan minum air kencur buatan asli dan tradisional.

Jadi, kepada kaum ibu di luar sana, jangan abaikan kesihatan anda ya. Jom share info yang aku dapat dari http://anggunbistari.blogspot.com/2007/01/rahim-jatuh-atau-prolapse-rahim.html.

0 comments:

Post a Comment