Monday, April 4, 2011 | By: Luna Biru

Nokia X3-02 and Sony Ericsson XPERIA X8 SHAKIRA

Tetiba jak tadi waktu cuci-cuci mata di Wisma Merdeka,KK, kami tersinggah di kedai HP. Mula-mula nak window shopping saja tapi sebab kedai dia tiada window, terpaksalah terus ke kaunter. Entah macamana abang terpikat dengan HP Sony Ericsson Xperia X8 yang warna putih tu. Terus dia beli. Aku pun tak mahu ketinggalan juga walaupun dalam hati tiada niat mau tukar hp pemberian abah aku ni. Tapi bila tengok hp Nokia X3-03 kaler pink magenta tu, tergoda juga hatiku. Apalagi....hancusslah hasrat kami yang hanya mau sekadar ber'window-window'.



NOKIA X3-02 : RM599








SONY ERICSSON XPERIA X8 : RM699




I-mobile 530
So, dengan 'terbelinya' aku hp nokia aku tu, maka tamatlah riwayat no digi aku yang aku sayang sangat tu. Sebabnya, hp Nokia ni tak support dual-sim kad macam hp I-mobile aku yang lama tu. Aku sayang sangat ngan hp ni sebab abah yang kasi sempena kehilangan hp lama aku (Sony Ericsson W380i dan Sony Ericsson z750a). Huhu...dua-dua hp kesayangan aku ni hilang tanpa sebab dan nisan. Aku pun tak tau macamana nak ulas tentang kehilangannya. Sedar-sedar ja, sudah hilang dari radar kehidupanku. Lama juga aku pakai hp pemberian abah ni. Yang bestnya hp i-mobile ni (selain dari dual sim-kad), ada tv. Best, waktu boring-boring di bilik termenung boleh menunggu sambil menonton. 

Tapi, oleh kerana jasanya yang begitu besar pada aku selama ni, aku rasa nak pakai dua-dualah. Lagipun, ramai kawan dah tahu no digi yang aku gunakan di hp tu. So, terpaksalah aku pakai dua hp mulai sekarang. Huhu...

Inilah hp pemberian abah yang banyak kenangannya pada aku. Sayang ooo....


NI first pix guna hp aku. Tapi rupanya selotape kamera tak buka lagi. huhu...


Apapun, thanks to abang again. Luv and peace. 



2 comments:

Connie said...

btl tu de...aku pun nda suka pakai touchsreen...eventhough hp aku skrang ni X6...klu suda dtg problemnya..Ya Allah...mcm kan ku humban pun ada...tp mgkn suda nasib ketentuannya...dia jatuh utk pertama kalinya dgn screennya mghadap ke bwh...dan retak seribu la screennya...tp kebaikannya plak..selepas jtuh tu...nda plak dia pandai hang lg...dan aku pun masi jg la mggunakannya dgn screennya yg retak seribu itu...hehehe

p/s: good choice for yr new hp..I like!!!

Luna Biru said...

beli baru la bro...hihi...

Post a Comment