Wednesday, April 20, 2011 | By: Luna Biru

Karnival Bahasa Inggeris Sekolah Rendah Peringkat Daerah Papar 2011

Hari ni sekolah kami terlibat dengan Karnival Bahasa Inggeris Sekolah Rendah Peringkat Daerah Papar 2011. Sebenarnya tuan rumah bagi karnival ini ialah SK.Kogopon. Tetapi acara dijalankan di Sk.Surati untuk memudahkan guru-guru serta pelajar berkumpul. 

Acara ini merangkumkan tiga acara serentak iaitu pertandingan Story Telling dan Public Speaking bagi Tahap 2 dan Action Song. Memang meriah karnival ni sebab dihadiri oleh 24 buah sekolah yang turut bertanding.  Pelbagai pembaharuan yang ditonjolkan dalam setiap persembahan murid. Ini merupakan satu respon baik mengenai penglibatan aktif sekolah. Semoga jumlah ini dapat dipertingkatkan lagi pada masa akan datang. 

Tahniah diucapkan kepada SK.Kogopon dan SK.Surati atas gabungan kerjasama yang padu ini. Tahniah juga diucapkan pada para pemenang. Yang belum berjaya tu, kasi mantap lagi tahun depan....!

Untuk majlis kali ni, sekali lagi aku bertugas menjadi emcee. Ntah apalah malang hari ni aku asyik tersyasyul-syasyul saja, sampai speaking pun 'sipiking'. Huhu...

KEPUTUSAN PERTANDINGAN
Action Song
Johan            :  Sk. Buang Sayang
Naib Johan   :  Sk. St. Joseph
Tempat ke-3 :  Sk. Benoni


Story Telling
Johan            :  Sk. Pengalat Besar
Naib Johan   :  Sk. Benoni
Tempat ke 3 :  Sk. Surati


Public Speaking
Johan            : Sk. Kinarut
Naib Johan   : Sk. Padawan
Tempat ke 3 : Sk. St. Joseph


Sekitar Majlis...
Antara props yang digunakan

Setting pentas yang lawa
Barisan hakim Action Song
Sk. Surati sempat possing sebelum bertanding
Comelnye....
Emcee Public Speaking
Emcee merangkap PA sistem
Aku dan Shah Free jadi emcee majlis ni.
Ustaz Arief memimpin bacaan doa. Amin....
En. Zumat Zainal, Pengerusi 1 Karnival merangkap Guru Besar Sk.Kogopon
Persembahan Johan Action Song. Memang kreatif!
Aku dan Conny...akhirnya tercapai jua hajatku mau bergambar sama sumandak sorang ni,

5 comments:

Susan Elsa Saiful said...

Yang lain tu aku ndak jeles tapi gambar last tu aku jeles. Suda lama aku kepingin mau bergambar sama si Connie, kenapa belum tercapai ah?

Luna Biru said...

hihi...artis ba itu susah betul mau digambar. Ni pun payah mo pujuk oooo....

Connie said...

a'ah..artis tah mangkali...hehehe...kan sememangnya dr dolu2 lg aku ni nda brapa suka bergambar...apatah lg skrang ni...huhuhu...nda pa san...nanti klu ko balik cni...aku kasi can jg la nanti bergambar dgn aku k...hehehe

Susan Elsa Saiful said...

bah ku tuntut janjimu tu nanti ah connie. tungguuuuu

Connie said...

insyaallah...ada umur pjg..kita jumpa...kita bergambar...hehehe

Post a Comment