Wednesday, August 15, 2012 | By: Luna Biru

Sahabat, kupinjamkan kau mataku, pinjamkan aku bicaramu...

Tak tertahan sebak di dada bila menonton iklan raya Bernas 2012 ini. Aku tak boleh tengok epik-epik macam ni memang kantoi nangis punya...Aku memang agak sensitif sikit bila berkaitan tentang budak-budak dan kemanusiaan ni. Dalam hati aku penuh dengan taman-taman yang setiap helai rumputnya ada cinta. Terlampau banyak cinta dalam hatiku biarpun anakku ada 6 tapi aku masih belum pernah puas untuk menyintai mana-mana kanak-kanak pun di dunia ini...

Alangkah  mulusnya hati mereka...rela berkongsi segala kelemahan dan kekuatan. Saling membagi cinta dan rasa, saling melindungi, saling menuntun, bahkan, rela meminjamkan ibunya yang sudah tiada...

Kita yang sempurna sifatnya ini pun selalu kedekut membagi-bagi jiwa. Terasa hina dan lemahnya diri bila menonton iklan ini. Tahniah kepada si pencetus ilham dan mereka yang berjaya menzahirkan segala idea. 

Ya Allah...yang buruk itu datangnya dariku. Yang baik jua, datang dari MU...

0 comments:

Post a Comment