Wednesday, August 15, 2012 | By: Luna Biru

Majlis Bermaaf-maafan di Hari terakhir persekolahan di Bulan Ramadhan (panjangnya tajuk...)

Majlis bermaaf-maafan dijalankan secara spontan hari ini sewaktu sesi kokum di awal pagi. Bermula dengan sedikit tazkirah mengenai makna Aidilfitri dari Ustazah Asiah, lalu majlis diteruskan dengan sesi bersalaman. Aku berada dalam kondisi yang ok sampailah saatnya aku bersalaman dengan Noy...lalu air mataku pun tumpah...Bagi aku, Noy adalah seorang kawan yang sangat baik. Jiwanya telus dan penuh kasih sayang. Dia begitu memahami dan sangat mudah menerima segala kelemahan manusia. Aku sayang dia seikhlasnya. Dan kalau pun dia tak rasa apa yang aku rasa, aku tak kisah langsung pun...hehe...


Satu lagi hal yang agak sedikit menganggu emosi ialah mengenai seorang muridku yang bernama Farhana, dari kelas 3C. Pada mulanya aku ingatkan dia hendak bersalaman denganku, tapi kemudiannya, dia malah meminta izin untuk memeluk aku. "I miss you, teacher...I really miss you..." katanya di sebalik sedu sedannya. Aku pun kantoi juga jadinya maka airmatapun tumpahlah lagi...Sebenarnya, sejak 3 minggu lalu, kelasku di 3C ditukarkan dengan guru baru yang bernama Encik Bennedict yang baru berpindah ke sekolah kami. Sejak hari itu, aku tidak lagi mengajar kelas dorang Farhana. Mungkin dia suka sangat dengan aku dan pertukaran itu agak sedikit menganggu sistem rutin dalam hidupnya.

Pagi tu juga aku escape ke kedai sekejap belikan dia baju raya sebagai kenang-kenangan. Lepas tu pula aku terima sepucuk surat dari dia. Terharu juga aku baca surat dia...

Ok. Jom tengok-tengok gambar pre-raya kami....






That's Farhana (yang senyum nampak gigi)





That's Anis with her friends, Nech and Intan
Aku dan kak Yun...






Bengkak mataku bila bermaafan bersama Noy...huhu...
Ini surat dari Farhana (3C)

0 comments:

Post a Comment