Sunday, July 3, 2011 | By: Luna Biru

Transformer VS Perdana Park

Ia adalah perbandingan yang fatal.

Perbandingan yang tidak sepatutnya diperbandingkan.

Tapi aku akan ingat hari ini sebagai hari perbandingan yang sangat menyakitkan.

Sangat menyakitkan sampai aku berjauh hati.

Jauh sangat.....

Ah...mana mungkinlah dunia Transformer dengan dunia Perdana Park dapat digabungkan. Sama macam dunia Pantai Manis yang tidak dapat digabungkan dengan Kedai game.

Aku sepatutnya sedar itu.

Dan aku tak sepatutnya memaksa keadaan. Tapi, salahkah memenuhi sebuah permintaan yang sudah berkali-kali diajukan tanpa penolakan? Penolakan itu sudah terlalu kerap baik dari mimik muka mahupun perkataan. Kenapa aku mesti melalui sebuah fasa yang sukar untuk memenuhi permintaanku? Padahal, aku sudah berusaha dengan segala dayaku memenuhi segala kemahuannya?

Bodohnya, aku tak sewajarnya meminta balasan.

Tapi, salahkah?

0 comments:

Post a Comment