Saturday, July 30, 2011 | By: Luna Biru

Flat 3A : Menyeramkan...!




Sebenarnya tak lah menyeramkan sangat. Tapi bolehlah dibanggakan meski aku kesal dengan watak pelakon lelaki yang agak kaku kayu tu (Adey Syafrien). Elemen seram dapat ditonjolkan melalui pencahayaan dan runut bunyi disokong oleh lakonan hebat Intan Ladyana. Aku rasa untuk first time nya aku suka dengan sumandak sorang ni setelah selalunya lakonannya macam tiada roh yang menghidupkan. Beberapa scene lakonan Intan yang cukup berkesan iaitu saat dia menggugurkan kandungan di blik mandi, waktu dia bawa 'Fatin' balik rumah dan waktu dia ketakutan sendiri dalam rumah di penghujung babak.

Lakonan 'Fatin' juga amat berkesan meskipun aku sudah bosan dengan scene hantu merangkak dan terbang di dinding macam filem Ju On. Aku agak tersentuh bila dia menangis memberitahu ibunya ketika ibunya sedang solat dengan erangan yang begitu menyedihkan ...: "Mak, Fatin dah balik mak...." Dapat aku rasakan kesedihan dan kesengasaraan yang dialami Fatin selama ini.

Sungguhpun banyak yang tak logiknya seperti keadaan flat yang begitu lusuh tapi untuk kadar rating bintang, aku tak kedekut nak kasi macam filem sebelum ni. Boleh dibanggakan! Tahniah!









v

0 comments:

Post a Comment