Friday, July 22, 2011 | By: Luna Biru

Bila mimpi dibawa

Mimpi buruk lagi.

Berludah di kiri bersama salawat dan insyirah pula adalah satu konsekuen yang paling sinonim pada sebuah mimpi ngeri yang semakin dramatik setiap kali.

Ada kubur.
Ada mayat.
Ada ular.
Ada pengunjung yang berwajah aneh.
Ada objek-objek yang terasa asing.
Terbaru, ada ulat putih.
Terkini, ulat itu wujud ke alam nyata. Mengerumuni katilku saat aku terjaga seakan aku adalah sekotor itu untuk dilumuri sang ulat mayat.

Bila objek di alam mimpi di bawa ke alam jaga, wajarkah aku masih tidak mengambil endah?
Kurasa ia bukan sekadar amaran. Tapi sudah benar-benar melepasi batas kewarasan.

Ah, sihir lagi. Kiriman paling langka untuk memusnahkan seluruh pertahananku yang kian menipis. Enyahlah kau sihir! Kenapa suka sekali mendekati aku dan menyakiti aku?

Entah manusia mana lagi yang berhajat untuk memusnahkan aku kali ini.

Entah manusia mana lagi yang telah kusakiti sebegitu rupa hingga membalasku dengan cara yang naif begitu?

Entah.

Jahat sangatkah aku?

0 comments:

Post a Comment