Monday, July 18, 2011 | By: Luna Biru

Perkhemahan Kelab Rukun Negara Peringkat Negeri Sabah : Day 3

(Delayed entry : 17 July,2011)

Fine. This is the final day.

Acara hari ni bermula dengan permainan yang memerlukan kerjasama pasukan dan strategi. Lepas tu, sesi deklamasi puisi. Macam biasa, kumpulan 1 aku tetap kantoi. Huhu...petang pula acara raptai yang agak kelam kabut sikit. Tapi syukurlah, semuanya berjalan lancar pada malam perasmian. Meskipun tuan perasmi berucap agak panjang lebih dari 20 minit, tapi majlis tetap berlangsung meriah dengan pelbagai persembahan peserta.

Malam ni aku tidur di kem. Tetiba saja jadi guard kawal budak-budak yang tak mahu tidur walaupun jam sudah menunjukkan 1 pagi. Terpaksalah aku memecahkan keayuanku malam ni semata-mata hendak tidurkan budak-budak ni. Nasib ada member baru, name Encik Mahadir. Dan, nasib baik juga bebudak ni dengar cakap akhirnya.

Fuh! Memang meriah malam ni.

larian kingkong bawa bola


buat bulatan paling kreatif
Aku yang kepenatan melatih peserta yang tak faham-faham
Ni Mr. Delson
Raptai penuh
Peserta kursus
Ni pula guru-guru pengiring
Peserta lelaki dari Papar













Puisi : Wakil sajak peringkat kebangsaan
Puisi bahasa cina
puisi bahasa tamil
Tarian Murut dari Sk.Patikang 
Ni cikgu Zawawi, guru pengiring dari Papar ambil sijil
Kumpulan aku menang sebagai kumpulan paling ceria dan happening
Ni peserta sporting
Fasi Mohazar terima sijil
Puan Nelly dapat suprise party
Tarian Tanak Kampung beramai-ramai. Best!
Perasmi majlis

Ni la Encik Mahadir, kawan aku jaga budak malam tu. Bersama Encik Mohazar
Wacha.....!






0 comments:

Post a Comment