Tuesday, December 31, 2013 | By: Luna Biru

antara popular dan komitment

"Jika kita ingin menjadi kerajaan yang bertanggungjawab, kadangkala kita perlu mengambil keputusan sukar lagi tidak popular. Kepimpinan bermaksud melihat sesuatu dalam jangka masa panjang, melakukan apa yang betul dan bukan apa yang popular"

Itu antara petikan daripada ucapan ambang tahun baru 2014 oleh PM tersayang kita. 

Penggunaan istilah 'popular' tu mengingatkan aku pada mantan PM kita yang lepas, Pak Lah. Ingat tak macamana Pak Lah akhirnya melepaskan jawatannya kerana 'tak popular'? Tapi sebenarnya, aku rasa waktu tu rakyat Malaysia tak sabar nak ber PM kan Tun Najib sebab tu dorang berani singkirkan Pak Lah. Dan hari ini, meski Pak Najib terus dikecam dengan segala macam tohmahan baik peribadi mahupun politik, tak ada siapa berani suruh beliau berundur. Sebabnya, dah tak ada calon pengganti terbaik selain dia. Orang Malaysia kan percaya pada teori RAHMAN...

12.51 a.m.

Peserta demo sudah mulai beransur meninggalkan Dataran setelah dirayu hebat oleh Datuk Bandar. Alhamdulillah...inilah yang aku maksudkan orang tua yang lebih dulu makan garam. 

Hmmm...tak cuakkah mereka-mereka yang jadi tulang belakang pada demo ni? Apapun, masih terlalu awal untuk membuat jangkaan. Tunggu berita pagi nanti. 


Yang penting, sekarang baik tah tidur....!


0 comments:

Post a Comment