Wednesday, May 15, 2013 | By: Luna Biru

barua

Kadang, atas nama hidup dan kehidupan, manusia sanggup buat apa saja sekalipun jadi pengkhianat dan penipu. Bahkan, walau terpaksa menjilat ludah sendiri pun!

Dan aku, adalah antara manusia yang kurang beriman yang tabah menghadapi dugaan Tuhan. Kalau setakat jilat ludah, apalah sangat....(kan?) Lebih dari itu pun aku sanggup.

Agaknya kalau zaman Jepun dulu, akulah yang jadi barua dan tali barut Nippon!

Dan,

Kalau aku terpaksa jual Raja Sulu untuk Anwar Ibrahim pun aku sanggup. Why not? Prinsip hanyalah lembaran ilusi yang tidak nyata. Hidup dan kehidupan adalah sebuah kenyataan konkrit yang perlu dihadapi setiap hari. Kau perlu ingat bahawa darah penjahat mengalir dalam badan aku yang bercampur dengan naluri seorang anak, isteri dan ibu.

Cabarlah aku dengan sungutmu....

0 comments:

Post a Comment