Monday, March 26, 2012 | By: Luna Biru

Konsekuensi

Kata sahabatku;

"Mungkin suamiku tak tahu betapa berharganya aku padanya sebab dia belum pernah kehilangan aku. Tetapi bekas kekasihku sudah tahu betapa pedihnya kehilanganku maka sebab itu dia lebih menghargai aku,"

Lalu sahabatku itu pun curanglah bersama bekas kekasihnya.

Err...aku pun sometimes terfikir macam tu. Tapi ayat aku macam ni bunyinya;

"Mungkin suamiku tak tahu betapa berharganya aku padanya sebab dia belum pernah kehilangan aku. Esok kalau aku mati, baru barangkali dia tahu betapa besarnya erti kehilangan aku. KAU kasi matilah saya dulu, Tuhan. Sia mau tengok dia sedih ka tidak..." (haha...buduh punya doa).

Then, aku terfikir hal yang sama berlaku pada suami aku. Mungkin dia juga berfikir bahawa aku tidak pernah menghargai dia sebab aku belum pernah merasa kehilangan dia. Apa konsekuens pada perasaannya? Adakah dia berfikir macam kawan aku atau berfikir macam aku? 

So, kesimpulan dari cerita aku ni, sebelum korang rasa bahawa pasangan korang tak hargai korang, cuba renung balik pada diri dan tengok-tengoklah kelemahan diri sendiri. Mungkin apa yang kita rasa juga turut dirasai oleh pasangan kita. Dengan itu, maka terhindarlah kita dari menjadi curang atau berdoa yang nda patut-patut macam aku. 

Sekian. Terima kasih. 


1 comments:

Atie said...

wordless...speechless....dan apa2 less la asal bukan lessbi......ahaks!!!! Tapi aku paling suka 4 perkataan akhir.....(haha....buduh punya doa......)....heeeeeeeeeeeee (>______________<)

Post a Comment