Saturday, January 18, 2014 | By: Luna Biru

Janjiku

Aku melihat kerinduan dalam matanya. Juga kekhuatiran dan ketakutan. Aku tahu hatinya getir. Melihatnya gembira buat aku akur pada kesialan diriku. Aku telah merosakkan segala keindahan hidupnya. Aku telah merampas satu-satunya harta yang paling dijaganya selama ini. Aku telah memutuskan ikatan yang begitu dibanggainya. Betapa aku ingin memulangkan semua itu kembali padanya...

Kenapalah aku tidak mampu jadi seperti mereka yang lain? Selalu saja keberadaanku jadi beban dan saingan. Kehadiran tidak mampu diterima dan keberadaanku tidak mampu disyukuri. Mereka begitu menikmati perasaan untuk membenci aku. Hanya mereka yang kuat cintanya saja yang sanggup bertahan di sisiku. Dan malangnya, manusia seperti itu jumlahnya sangat sedikit. Sebelah jariku pun tak habis membilang. Lebih malang lagi kalau jumlah yang sedikit itu pula harus menerima risiko untuk kehilangan segalanya hanya kerana mempertahan aku!

Membuatnya kehilangan segalanya adalah hutang terbesar aku padanya. Tidak ada satu harta pun di dunia yang mampu kugunakan untuk membayar dan menebus hutang-piutang itu. Aku hanya mampu menawarkan khidmat baktiku, ketaatan, kesetiaanku dan seluruh cintaku. 


0 comments:

Post a Comment