Saturday, January 11, 2014 | By: Luna Biru

Aku si Loser II

Sungguh aku sayang dia sebagai kawan. 

Tapi malangnya, aku bukanlah kawan yang dia inginkan. Aku terlalu loser untuk jadi kawan dia. Tidak berkepentingan dan tidak membawa manfaat sama sekali. Soon, kalau dia perlukan aku, aku tahu dia akan datang balik juga pada aku. Tapi buat masa ni tak kot, sebab dia dah jumpa kawan yang lebih berbaloi untuk disandarkan harapan. 



Selama hidup ini, abang dah banyak memberi amaran pada aku. Aku bukan tak faham apa yang dia cuba sampaikan. Aku pun bukannya buta nak menilai manusia. Tapi aku dah terlanjur latih diri aku untuk sentiasa beranggapan baik pada orang lain. Aku saja je pura-pura buta tak nampak, pura-pura tuli dan pura-pura tak ada apa yang berlaku. 

Tapi aku pun punya limitasi masa. 

Dan sekarang limitasi itu dah habis kot. 

Sungguh aku sayang dia sebagai kawan. 

Tapi malangnya, aku bukanlah kawan yang dia inginkan. So, buat apa nak pertahankan lagi? Kalau aku tak bermanfaat untuk dia, maka dia juga tak berbaloi untuk aku, 

0 comments:

Post a Comment